Zwroty, reklamacje
1. W przypadku skorzystania przez Konsumenta z prawa odstąpienia od umowy, Konsument jest zobowiązany odesłać towar niezwłocznie tj. w terminie nie dłuższym niż 30 (trzydzieści) dni na adres Sklepu w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Konsument powinien zwrócić towar w takim składzie ilościowym i jakościowym, z zastrzeżeniem zdania pierwszego, jaki otrzymał od Sprzedającego. W szczególności powinien dołączyć wszelkie otrzymane wraz z towarem części, akcesoria, instrukcje, warunki użytkowania, itp. dokumenty, w tym dowód zakupu, a także oryginalne opakowanie również wtedy, gdy zostało usunięte w ramach wykonywania zwykłego zarządu rzeczą sprzedaną.
2. Zwrot zamówionego towaru.
Zgodnie z polskim prawem Klient ma prawo zwrócić zamówiony towar bez podania przyczyn, dokonując operacji zwrotu na stronie sklepu zgodnie z instrukcją podaną poniżej w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty jego dostarczenia. Zwracany towar nie musi być wadliwy lub niezgodny z umową.
Prawo zwrotu nie przysługuje konsumentowi, który złożył zamówienie indywidualne ( np. wianek na życzenie). Koszt odesłania towaru do sprzedawcy ponosi Klient. Klient powinien również odesłać rzecz w stanie niezmienionym. Po otrzymaniu towaru sklep zwraca Klientowi koszty zamówionych produktów i koszt wysyłki.
Procedura zwrotu towaru.
Uwaga! Przed rozpoczęciem procedury zwrotu, proszę skontaktować się mailowo z obsługą sklepu, aby zmienić status zamówienia na "dostarczono", w innym wypadku ta procedura nie będzie możliwa do wykonania..
1. Zwrot towaru dla Klientów, którzy wybrali opcję "Zamów jako gość":
Zwrot towaru jest możliwy po przekształceniu konta gościa w konto klienta. Można to zrobić samodzielnie lub wysłać wiadomość do sklepu z prośbą o taką usługę.
Samodzielna zmiana konta "Gościa" na "konto Klienta":
- Należy kliknąć na link "Śledzenie stanu zamówienia i przesyłki", który znajduje się w mailu "Potwierdzenie zakupu";
- Następnie należy wpisać hasło i zaakceptować je - teraz można zalogować się na swoje konto.
2. Zwrot towaru, jeśli Klient posiada konto w sklepie.
Należy zalogować się na swoje konto w sklepie, przejść do pozycji "moje zamówienia", kliknąć na zamówienie i zaznaczyć pozycje z zamówienia, które mają zostać zwrócone (zgodnie z opisem na stronie), a następnie kliknąć przycisk "Zwróć towar".
O stanie zwrotu Klient zostanie poinformowany e-mailem. Stan zwrotu można też obserwować na stronie sklepu - po zalogowaniu w pozycji "Moje zwroty towaru".
Po otrzymaniu maila z informacją o zmianie statusu zwrotu na "Oczekiwanie na przesyłkę" Klient odsyła towar do sklepu, dołączając do niego obowiązkowo wydrukowaną etykietę zwrotu i paragon.
Niezwłocznie po otrzymaniu towaru sklep zwraca zapłaconą kwotę.
5.W przypadku skorzystania przez Klienta z ustawowego prawa do odstąpienia od umowy, Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
4. Klient zobowiązany jest sprawdzić, czy opakowanie ma ślady otwierania lub uszkodzenia w momencie jego dostawy w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia śladów otwierania lub uszkodzeń opakowania mogących powstać w trakcie transportu Klient zobowiązany jest do sporządzenia wraz z kurierem odpowiedniego protokołu oraz niezwłocznego zawiadomienia Operatora Sklepu na wskazany adres e-mail: sklep@decofleur.com.pl. Zastosowanie się do zdań poprzednich będzie stanowiło ułatwienie i pozwoli na sprawniejsze rozpatrzenie reklamacji.
5. Jeżeli po otrzymaniu towaru Klient znajdzie w nim wady techniczne powinien skontaktować się telefonicznie lub mailowo z obsługą sklepu w celu ustalenia sposobu rozpatrzenia reklamacji. Wszelkie reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 14 dni od ich wpłynięcia. W przypadku gdy towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatna naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Jeżeli Konsument, z przyczyn określonych w zdaniu poprzednim, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli Sprzedający nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby Konsumenta na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
- Użytkownikowi przysługuje prawo złożenia reklamacji zarówno odnośnie wykonania umowy sprzedaży jak i wykonana umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
- Każdy zakupiony w e-sklepie produkt objęty jest gwarancją producenta. Długość okresu gwarancyjnego jest określana przez producenta i różna u poszczególnych producentów.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno, aczkolwiek nie jest to wymóg rozpatrzenia reklamacji, zostać złożone na wypełnionym czytelnie zgoszeniu zawierającym:
a. Imię i nazwisko,
b. numer zamówienia
c. opis niezgodności towaru z umową,
d. datę zakupu - Zastosowanie się do ust. 3 będzie stanowiło ułatwienie i pozwoli na sprawniejsze rozpatrzenie reklamacji.
- Reklamacje można składać mailowo pod adresem sklep@decofleur.com.pl lub telefonicznie pod nr telefonu 606301603.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni od daty dostarczenia towaru,
- Kupujący, po złożeniu reklamacji, zgodnie z powyższymi postanowieniami, odsyła reklamowany towar na adres siedziby Operatora Sklepu.
- Za koszty nadmiernie wysokie uznaje się koszty znacząco wykraczające poza normy zwyczajowo przyjęte lub znacząco przekraczające koszt pierwotnej wysyłki towaru, wynikający z wyboru przez Konsumenta sposobu dostawy.
- Po rozpatrzeniu reklamacji, Dział Obsługi informuje Klienta o decyzji.